Statistici

evolutia portofoliului de carduri
Romania incheia anul 2000 cu 1 mil. de carduri valide in circulatie. 15 ani mai tarziu, portofoliul era de aproape 15 ori mai mare.
Portofoliul a crescut exponential pana in 1998, dupa care a urmat o relativa stagnare in anii de criza. Incepand cu 2012, s-a reluat cresterea pe cardurile de debit. Cardurile de credit au ramas plafonate la 2.3 mil. pana in 2014. Chair daca sunt in cotinuare sub nivelul inregistrat la inceperea crizei in 2009, cardurile de credit inregistreaza un reviriment fiind alimentate de cererea de consum in crestere. Concret, intre iunie 2014 si iunie 2013, peste 300.000 de romani au contractat un card de credit.
 
Chiar daca portofoliul total al cardurilor valide din circulatie, emise atat de banci cat si de IFN-uri, se ridica la aproximativ15,4 mil. in calcul trebuie sa luam doar 11,4 mil -  acesta fiind numarul cardurilor care sunt efectiv utilizate pentru tranzactii. 

Incepand cu octombrie 2015, in piata au aparut noi jucatori nebancari (Edenred si Sodexo) care au intrat pe nisa tichetelor de masa in format electronic. Este vorba de asa numitele carduri de masa, piata care are un potential de 2 mil. de posesori, multi dintre ei urmand a face pentru prima oara o plata cu un card prin intermediul acestor produse.

Edenred a anuntat ca dupa un an de la emiterea primului card, au ajuns deja la un portofoliu de 180.000 de carduri. Acestea nu fac obiectul raportarilor catre BNR - cel putin deocamdata.

Printre emitentii cardurilor de masa se numara - din luna iunie 2016 - si Unicredit, fiind prima banca din Romania intrata pe aceasta piata. Asteptarile specialistilor sunt ca bancile nu vor putea sa-si adjudece acest segment piata. Timpul ne va raspunde la aceasta intrebare.
Castigatorii introducerii cardurilor
Dupa 20 de ani de la emiterea primelor carduri, cine a avut cel mai mult de câștigat de pe urma introducerii acestor instrumente de plata?
Castigatorii introducerii cardurilor
Dupa 20 de ani de la emiterea primelor carduri, cine a avut cel mai mult de câștigat de pe urma introducerii acestor instrumente de plata?
bancile – pentru ca prin card au atras clientela care a permis ulterior dezvoltarea pietei de retail 19 (26%)
26% Complete
comercianții – pentru ca și-au maximizat vanzarile in urma acceptarii la plata a cardurilor 12 (16%)
16% Complete
populația – pentru ca prin card a avut acces la un cont bancar, overdraft la salariu și linie de credit, facilitati de plata în rate, inclusiv în mediul online 42 (58%)
58% Complete
Proiect sustinut de