Noutati

20 de ani de banking electronic

Sucursala Bucuresti a bancii olandeze ING Bank a lansat, pentru prima data in sistemul bancar romanesc, serviciul de banking electronic - "Multicash". Se intampla in martie 1995.
Acest serviciu este ideea initiala de la care s-a plecat in dezvoltarea platformelor de internet banking de astazi. Serviciul asigura accesul direct, printr-o linie telefonică de tip Modem, la informatii legate de conturile deschise de client la ING Bank, o permanenta monitorizare de ansamblu a tranzactiilor (posibilitatea vizualizarii evolutiei conturilor), planificarea lichiditatilor si efectuarea platilor.

La acel moment, ING anunta ca poate primi, prin intermediul serviciului "Multicash", trei tipuri de ordine de plata : tip standard, tip periodice, cu suma variabila si tip periodice cu suma constanta. Toate cele trei tipuri de ordine pot fi considerate atat plati interne, cat si externe.

Hans M. Abma, director administrativ al sucursalei, preciza ca pretul acestui serviciu electronic "difera in functie de utilizator si de serviciile pe care le cere de la banca". Costul este structurat pe trei nivele: un nivel standard pentru instalare, o taxa pentru intretinerea echipamentului si actualizarea datelor si o plata pentru fiecare tranzactie utilizata.

Reprezentantul ING mai adauga ca "taxele pentru acest serviciu vor fi mai mici decat cele practicate de bancile romanesti pentru servicii similare". 

10 ani mai tarziu, in 2005, ING avea sa vina cu o noua premiera in piata: conceptul de self banking, poate singurul cu adevarat "disruptiv" in evolutia serviciilor financiar-bancare in Romania. 
In prezent, ING este singura institutie bancara din Romania care a eliminat complet operatiuni;le in numerar in sediile unitatilor proprii.
Castigatorii introducerii cardurilor
Dupa 20 de ani de la emiterea primelor carduri, cine a avut cel mai mult de câștigat de pe urma introducerii acestor instrumente de plata?
Castigatorii introducerii cardurilor
Dupa 20 de ani de la emiterea primelor carduri, cine a avut cel mai mult de câștigat de pe urma introducerii acestor instrumente de plata?
bancile – pentru ca prin card au atras clientela care a permis ulterior dezvoltarea pietei de retail 19 (26%)
26% Complete
comercianții – pentru ca și-au maximizat vanzarile in urma acceptarii la plata a cardurilor 12 (16%)
16% Complete
populația – pentru ca prin card a avut acces la un cont bancar, overdraft la salariu și linie de credit, facilitati de plata în rate, inclusiv în mediul online 42 (58%)
58% Complete
Proiect sustinut de