Istoric

(2005 - 2008)
emiterea si acceptarea cardurilor cu cip

piata de acceptare se formeaza prin programele co-branded

In materie de tehnologie, in aceasta perioada demareaza procesul de migrare de la banda magnetica la tehnologia EMV, carduri care au microprocesor incorporat. Procredit Bank prima institutie de credit din Romania care emite carduri cu cip in 7 noiembrie 2005. Pe partea de acceptare, in aprilie 2005, BCR realiza prima tranzactie de plata cu un smart card Visa, la magazinul Eva din Bucuresti. 

De asemenea, Garantibank lanseaza in 2008 tehnologia contactless, o premiera absoluta pentru piata bancara din Romania.

Ca si in cazul cardului de debit, care a trebuit legat de salariu pentru a avea succes in piata, si in cazul cardului de credit era nevoie de un "carlig". Acesta a fost programele co-branded, care se lansau pe o platforma de card de credit. Intelegerea era simpla: marii reteileri care vindeau electrocasnice isi marketau produsele iar bancile le dadeau posibilitatea de plata in rate. Munca de atragere a clientului era facuta de comerciant iar banca venea cu banii, in anumite conditii de securitate si garantii. In acest sistem s-au vandut foarte multe carduri de credit. Numai in anii 2005 si 2006, BCR a emis trei carduri co-branded cu Altex, Depozitul de Calculatoare si Univers'All.  

In aceasta perioada isi fac aparitia IFN-urile care vor juca un rol foarte activ in dezvoltarea pietei cardurilor, de credit mai ales, devansand bancile prin lansarea a foarte multe produse care ofereau facilitati in premiera.

Infiintata in aprilie 2004, BRD Finance a dezvoltat rapid un portofoliu numeros de produse, toate carduri de credit cobranded cu parteneri foarte diferiti. Practic, intre iunie 2006 si septembrie 2007, BRD Finance a emis nu mai putin de 14 produse diferite, toate sub licenta MasterCard: magazinele de electronice si electrocasnice Daniel Expert, librariile Diverta, producatorul de mobila Staer, editura Reader's Digest, producatorii auto Renault si Dacia, hipermarcheturile Carrefour si Real, Praktiker, Rombiz, Boom, Goldo, Bani.Doar bani, si cardul Say.
 
Castigatorii introducerii cardurilor
Dupa 20 de ani de la emiterea primelor carduri, cine a avut cel mai mult de câștigat de pe urma introducerii acestor instrumente de plata?
Castigatorii introducerii cardurilor
Dupa 20 de ani de la emiterea primelor carduri, cine a avut cel mai mult de câștigat de pe urma introducerii acestor instrumente de plata?
bancile – pentru ca prin card au atras clientela care a permis ulterior dezvoltarea pietei de retail 19 (26%)
26% Complete
comercianții – pentru ca și-au maximizat vanzarile in urma acceptarii la plata a cardurilor 12 (16%)
16% Complete
populația – pentru ca prin card a avut acces la un cont bancar, overdraft la salariu și linie de credit, facilitati de plata în rate, inclusiv în mediul online 42 (58%)
58% Complete
Proiect sustinut de